love.

Plopp är fööör gott, innan mamma och pappa åkte till Erik i förmiddags så köpte pappa massa godsaker, de är hos Erik i Norge över natten nämligen, min fina bror som är så långt borta nuförtiden.. :(. Anyway, åt precis "middag" i min ensamhet, fast det gick bra, blev lite rädd för mig själv när jag började nicka och hålla på mot sitsen framför mig, som om det satt någon där som pratade med mig...nu blir jag paranoid. Fast det är ok...
Mitt hår ska bara torka, så drar jag till Bruce med Elin och Malin för att kolla på film eller nåt. Elin ska sova här inatt som tur är, har sovit ensam hemma en gång men då var jag så trött så då somnade jag med en gång men ah skönt att jag inte behöver sova ensam inatt.

Fast, det är faktiskt väldigt skönt att vara med sig själv, vara ensam med sig själv bara, spela den musiken man vill lyssna på, inte behöva prata och göra preciiis det som faller en in. Det är också det bästa med syskon, man kan vara med dem samtidigt som man är med sig själv, förstår ni? fast nu har mina tre flyttat, buhubuhu, saknar dem obegripligt mycket, saknar deras fullständiga närvaro hemma, well, nästan fullständiga.
Erik som kommer studsande ner för trappan i pyjamasbyxor för att skoja lite och ta en klunk ur mjölkpaketet, Märta som drar hårt i mitt nytvättade hår för att få till de där två helt perfekta inbakade flätorna och som närhelst på dygnet frågar ifall vi ska titta på Ebba och Didrik och Klara som närsomhelst kan börja dansa med mig runt köksbordet, jätteful dans, som förstår mig precis när jag säger "hashabashabababa, hasharashaaa, shabada shaba" och som drar av täcket så det blir alldeles kyligt på morgonen när det är dags för mig att gå upp.
Supersyskon ♥



Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0