Härlig dag, 21 September 2010..

Dagen har gått otroligt snabbt tycker jag faktiskt och snart är det Idoool!! Imorse var vi på utställning på fyren, utställningen hette Chinagirl och var otroligt intressant tycker jag!
Det handlade om oönskade flickor som föds i KIna, barn som försvinner varje dag på grund av att familjerna inte vill ha flickor. Efter vi hade kollat på utställningen så kom det en genuspedagog, jättebra var hon! Hon skulle göra övningar med oss där vi skulle göra ställningstaganden kring genusfrågor.
Jätteintressant var det.

Att alla människor är lika värda är fel, alla är inte lika värda! För vem är det egentligen som bestämmer värdet på människor, det är väl självklart att mina bästa vänner är mer värda för mig än vad en massmördare är. Jag kan hålla med om att alla kanske är lika mycket värda från början men nej jag tycker inte att alla människor är lika värda. Uttrycket stämmer liksom inte, när man tänker efter, vilket jag gjorde idag.

Sedan bar det av till idrotten, fotboll var på G och det är inte precis min favoritsport...
Meen, min lärare såg mig trixa lite i början, väldigt tillfälligt, gick förbi och sa "jaha, där har vi en fotbollstjej", jag garva och bara "nejnej" hahahah! x) För det är det sista jag är! Men konstigt nog så gick det faktiskt ganska bra på fotbollen, skönt att det är över nu! ^^ Nästa vecka blir det basket, gott!
Efter fotbollen var vi sjukt varma och jag som blir så röd, blev ja, röd!x) Jättebra att vi skulle ha skolfoto timmen efter...hmm!
Men vi stannade kvar i omklädningsrummet och gjorde oss iordning lite, Helena vars bästa vän är plattången försökte hitta ett uttag och när hon hittade ett så funkade det inte. Till slut hittade hon ett utanför omklädningsrummet, hon skrek jaaaa!!! Sen upptäckte hon att en målade stod en meter ifrån henne bakom väggen, HA HA !! xD
Skolfotot gick väl bra, hoppas jag! Vår fotograf pratade som en seriefigur, haha!x)

När jag kom hem ringde jag Amanda Källman, hon stog och stekte pannkakor så det var bara att slänga sig på cykeln och dra till henne, mumsmums! Perfekt! Så go är du, haha! Efter en stund tog vi moppen upp till Amandas Farmor och farfar för att träffa dem och hennes katter som flyttat dit. Jättemysigt var det, riktigt farmorstyle! Me like! Kakor och saft^^ :P!

oj vad tiden går, Idol nu, hem till Friiiidaaa! Vi hörs, pusshej! ♥

Kommentarer
Postat av: nattanattanattanatta

hahaha jaaa, jag tycker också att det är liiite konstigt att kalla nån annan för natta HAHAH xD

2010-09-22 @ 16:13:52
URL: http://nnathaliie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0