Iakttagelser från baksidan..

"Iakttagelser från baksidan"
Jag jobbar som jag säkert sagt förut på Åsahallen (Ica) fast för Åsa Hembageri, i en monter där det finns en ugn och en massa skåp runt, jag står kan man säga i Icas centrum och ser därför också alla människor som kommer in i affären vilket är väldigt många, flest på de soliga dagarna.
Badgäster som kommer till kungsbackas riviera Åsa. Jag jobbar då för bageriet, "bageriflickan". Jag får göra lite allt möjligt under en dag, den första timmen städar jag iordning från dagen innan och vid kvart i åtta (börjar klockan 7) kommer Catarina med högar med backar där nybakade bröd, frallor, kakor, bullar och vetebröd etc. ligger från bageriet. Jag packar upp det som går i olika korgar och gör det fint.
Åsahallen öppnar halv nio/nio så jag har cirka två timmar på mig att göra allt, har blivit snabbare nu när jag blivit lite varm i kläderna.
Sen ska jag hämta lådor med baguetter och frallor, de jag ska baka, så bakar jag upp efter Catarinas anteckningar för på hur mycket de tror kommer gå åt under dagen.
Det har faktiskt blivit roligare nu på senare tid, när jag kan allt och jag börjar uppskatta små saker jag märker när jag iakttar Åsas människor. Jag ser "Par gamling" Sådana gamlingar som håller i hand fortfarande fast de är 80+, jättesött.
Jag vet inte hur många gånger jag hör "till kaffet" per dag, om de ska köpa ett vetebröd eller bullar då.
Det blir på ett annat sätt när man står och tittar ut så över människorna än om man går in i affären för att handla. Imorse hörde jag en familj stockholmare, pappan sa till hans tre småbarn att de fick välja varsin fralla, och det tyckte de självklart var jättekul.
Man möter så många olika sorters människor och det gör att man får perspektiv på saker och ting. jag kan förstå att det verkar vara lite för världen om man bara läser detta men det blir på ett speciellt sätt när man som jag gör "Iakttagelser från baksidan".

Vi hörs/Hedvig♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0