Praktikplats dag 5!

Hejjhejj bloggen, så har man kommit till det femte och sista blogginlägg om min prao! Jag avslutade nämligen min prao idag. Min dag den såg ut såhär..
Jag gick upp vid halv åtta för att ta bussen kvart i nio som jag tagit de två senaste dagarna. Tåg och spårvagn följde tätt efter precis som vanligt. Idag regnade det och det var väldigt kallt.
När jag kom till praktiken för min sista dag började jag med att stryka Kappahls underkläder. Jag blev klar med alla, jag hade ett väldigt flyt alltså. Jag hann inte göra så mycket mer innan vi skulle på lunch. I måndags berättade Malin för mig att på fredagar så brukar de gå ut och äta så idag fick jag följa med Malin och några till ut och äta.

Det blev ett bufféställe som inte alls var så dyrt, jag åt fläskfilé med klyftpotatis och bearnaisesås, man fick så jättemycket och man blev så jättemätt med en gång så jag åt inte upp allt. När vi kom tillbaka föreslog en att vi skulle kolla in den omgjorda fotostudion som de gör om i huset bredvid. De håller fortfarade på att göra om där men vi skulle iallafall kolla in stället. Det kommer att bli grymt fint alltså, vill nästan se hur det kommer att se ut sedan när det är klart. Med denna fotostudion har Grafia/HMR tre olika enheter. Företaget jobbar ju med marknadsföring, reklam och så. Stället ligger inte precis så att man ser så kunderna tänker liksom inte åh där var Grafia vi åker dit. Det är nog därför just Grafia inte behöver ha så mycket reklam. De har redan stora blandade kunder som, Ica, Intersport, Lindex och Kappahl till exempel.

När vi kom tillbaka från den nya fotostudion hade nya leveranser från Lindex kommit, med barnkläder. Jag och
Malin började med att sortera kläderna i olika plastboxar. Vi rullade lådorna till strykplattorna och vi började stryka och lägga upp, roligast var det idag!=)
Klockan blev 3, det blev dags för fika. På fredagar är det alltid extra god fika så idag hade Malin köpt kladdkakor, vispat grädde och gjort jordgubbssås hehe;) jag fick mitt omdöme och sa hejdå till alla. Det var en intressant och rolig prao. Jag visste inte så mycket saker det finns att göra innan en sak läggs ut på internet.
Jag åkte spårvagn och allt fungerade. När jag kom till Mölndalsbro stog inte mitt tåg där, eller aa inte det tåget jag brukar åka med, jag frågade flera om detta tåget gick till Kungsbacka och de sa bara ja det borde det ju. Det var ett extra fint tåg som gick mot halmstad. Jag tänkte aja skitsamma, bara det stannar i kungsbacka, och det gjorde det. När jag kom till kungsbacka så var det endast min buss som stog kvar, yes tänkte jag. Jag sprang under och upp på andra sidan. Jag märkte att jag hade någon bredvid mig och han sprang lite snabbare än mig när jag märkte att bussen rullade iväg. Han sprang och banka på bussen, bussen stannade upp lite men åkte iväg utan oss. Åhnej tänkte jag, jag ringde Natta och hon sa att jag kunde komma till deras prao eftersom jag ändå skulle sova hos Natta idag. Jag tvekade länge ifall jag orkade men sedan kom tåget så jag åkte en hållplats till "hede" och gick till Freeport där de praoade. Det var Julia och Natta som praoade på Fornarina, en jättegullig affär på Freeport. Vi stannade där och hade jätteroligt och sedan kom vi på att vi hade missat tåget, haha. Efter ett tag gick vi till hållplatsen och tog tåget som vi timade perfekt;)
Bussen gick inte när vi kom till kungsbacka så Julias pappa skulle hämta oss. När vi skulle gå in i bilen så låg det något svart i baksätet. Jag förstod med en gång vad det var, jag var nog den endax)
Jesper och Matt är väl de  enda som kan göra något sånt ellerx)
De hade fått följa med Julias pappa och hämta oss! HAHA! Det var jätteroligt, jag fick dock sitta i Nattas knä menmen x)
Detta var min sista dag som praktikant på Grafia/HMR!

Den nya fotostudion;)

fräcka designade skjutdörrar;)

Dörrarna jag gått in och ut ur de senaste vardagarna;)

Här är några av de kläder jag lagt upplägg på;)
Vi hörs, pusshej♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0