Praktikplats dag 4!

Hejjhejj bloggen!
Nu är man inne på fjärde praodagen, tänk så snabbt hela veckan bara gått, nu har man bara en dag kvar.
Det är ju nu man verkligen kommit in i det hela så ska man plötsligt bara bryta vardagen.
Idag åkte jag in med sovmorgon igen, kände att det blir mycket bättre så, Malin skulle dessutom också komma vid tio idag så det var lika bra.

Jag kom faktiskt tidigare än Malin idag så jag fick sätta mig ner och stryka lite kläder som skulle strykas innan jag kunde få några uppgifter från Malin. När Malin kom tyckte hon att jag skulle få testa att fota och fixa lite själv. Micke är en kille som jobbar på HMR och han gav mig uppgiften och hjälpte mig. Jag fick välja ett plagg, vilket som helst som redan varit fotat, alltså fick jag testfota ett plagg.
Jag valde en svartvitrutig skjorta som jag skulle ta kort på. Micke sa till mig att jag fick ändra, fixa trixa hur jag ville med allt, fixa med kameran och programmet, ljusbalanser och sådant. Det var jätteroligt.
När jag tagit kort och blivit nöjd med mitt resultat på skjortan så skulle jag fota ett inklipp så att sedan när de klipper bort dockan så ska nacken på tröjan synas eftersom skjortan är uppknäppt. Det är sådana saker som man inte tänker på när man går in på en sida, man tänker inte på hur mycket arbete de lägger ner på att få det att se så bra ut som möjligt.

Om man jämför t.ex. Gina Tricots webb och Lindex så ser man att Gina inte är lika noga men om man kollar på Lindex så ser man att de är jättenoga att det ska bli bra.
Men det har ju med att göra hur viktigt man tycker att det är, det är omedvetet man tänker på det. Det är självklart kunden till detta företag som bestämmer hur mycket tid de vill lägga ner på webbutseendet. Gina Tricot tycker inte det är så viktigt och lägger hellre tid på att få saker och ting snabbt göra, de vill inte lägga ner pengar på webben såsätt.
När jag vrängt skjortan och tagit ett inklippsfoto fick jag gå till Eva på Grafia och få en dator med det senaste Photoshop på så jag fick göra själv.
Eva visade hur jag skulle först klippa ut dockan och sedan göra ett inklipp, det blev jättebra tycker jag. Fast som sagt det var en testbild så den kommer inte ut på webben även om den var bra gjord. Att klippa ut dockan var lite svårt tycker jag fast det gick ganska snabbt. de har nästan bara snabbkommandon när de ska jobba i Photoshop och det var lite coolt att se måste jag säga;)

Idag Skulle jag inte äta lunch som vanligt utan idag hade pappa sagt att vi kunde äta lunch tillsammans någon dag eftersom det ligger så nära, så idag tog jag spårvagn 2 till drottningtorget där jag mötte pappa och hans jobbarkompis Sonja, de frågade ifall jag ville ha italienskt, svenskt, thai, kina osv. Jag ville ha italienskt hehe.
Vi gick till en jättefin restaurang som inte var så jättedyr. Jag tog grillspett med ris och tsatsiki, jättegott var det!
Det var jätteroligt att få komma ut lite i stan eftersom jag inte brukar vara så mycket i Göteborg. Jag tror faktiskt inte att jag ätit på en riktig restaurang i Sverige så det var lite av en upplevelse.
När jag kom tillbaka vid ettiden och då fick jag stryka och puffa upp Intersports nya kollektion. Efter fikan och när dagen var slut åkte jag hem som vanligt och jag fixade det galant! ;)


Såhär såg det ut imorse i Mölndal, svinkallt och regn! Här står jag och väntar på spårvagnen.

Såhär såg det ut där, jättecoola miljöer tycker jag;)

Här satt jag vid datorn i måndags=)

Fotouppställning för uppläggsbilder=)
vi hörs, pusshej♥

Kommentarer
Postat av: Millah

Överraskning på min blogg

Grattis =)

Kram///M

2009-10-22 @ 09:50:14
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Linda

Jobbigt att gå ut när det är så ruggigt väder, men det verkar som att det går bra för dig med praon? :)

2009-10-22 @ 11:57:26
URL: http://lillyz.blogg.se/
Postat av: B E L L A ♥

Okey vad bra! (:

Då får vi hoppas att de är bra med dig :)

2009-10-22 @ 18:20:23
URL: http://lifewhitbella.blogg.se/
Postat av: MONDAYTOSUNDAY

vilken underbar header!

2009-10-24 @ 12:06:38
URL: http://mondaytosunday.blogg.se/
Postat av: S A G A

såå, du är jag tillbaka! :D

det är så kul att få vara tillbaka!

men det skulle vara ännu kuligare om du kommenterade en liten söt kommentar , eller säga något snällt hur min nya design ser ut :)



Många Kramar från Saga ( http://sagaaa.blogg.se )

2009-10-24 @ 20:19:12
URL: http://sagaaa.blogg.se/
Postat av: S A G A

taack vad glad jag blir sööt :D



juste, du vet den dära hannah mothanna ( stavning )giratten, vann du? :D

2009-10-24 @ 23:50:31
URL: http://sagaaa.blogg.se/
Postat av: jacquelin

roligt med praktik & så!:)



just nu pågår dt frågestund i min blogg, så passa på att fråga, kram!

2009-10-25 @ 07:33:19
URL: http://fontaana.blogg.se/
Postat av: josse

Hej sötis du har vunnit en tävling i min blogg : )

sänd din adress och namn till mig så ska jag skicka hem din vinst så fort jag kan

kramar // Goooa

2009-10-29 @ 10:29:31
URL: http://goooa.blogg.se/
Postat av: MONDAYTOSUNDAY

jag älskar italienskt!

2009-10-30 @ 20:17:29
URL: http://mondaytosunday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0