Sjuk är jag och världen rusar iväg i ljusets fart

Nu har jag inte bloggat på fem dagar, detta börjar bli en vana tycker jag. Det var alltså från i torsdags som jag inte dokumenterat om mitt liv. Iallafall, hela helgen har jag suttit i ett dike på aranästeatern och spelat fiol. Samtidigt som vi spelade fiol så spelade musikalgruppen upp en musikalversion av "En midsommarnattsdröm" av Shakespeare.
Tova var jätteduktig som spelade Skogsdrottningen Titania och sjöng till.
Vi i min orkester spelade då låtarna:
Nocturne (från En midsommarnattsdröm)
E det de här du kallar kärlek (Våra noters rubrik på låten var betydligt konstigare, typ E dä de Här du Kallör kärlek"x)
Vaggvisa (Någon Vaggvisa innan Titania ska somna)
• Now We're Free (Från Gladiator "Asfin")
Bröllopsmarsch (Den vanliga bröllopslåten elller det finns två vanliga, äh ni fattar typ)
All you need is love (Av The Beatles)
 
Det var iallafall sjukt roligt, på lördagen hade vi genrep från 13.30 till 17.00 och på söndagen var det Musikalen som gällde klockan 16.00 fast vi skulle vara där klockan 12.00.
Amanda Mamma och Pappa kom dit och det var sjukt roligt:)
Något som inte var så jätteroligt var att jag inte alls mådde sådär jättebra. Jag hade redan då jätteont i halsen och huvudet.
Jag har nu från söndags varit jättesuk och inte alls mått bra.
Har fortfarande jätteont i halsen öronen och huvudet.
Huvudvärken är inte jättefarlig eftersom jag tagit en panodil.
Mår faktist mycket bättre idag så det är därför jag kunnat sätta mig framför datorn. Oj! Nu har jag redan missat 10 minuter av Ugly Betty. När jag är sjuk så känns det som att jag stannar upp och hela världen spinner iväg i högsta fart.
Skolarbetet, dansen, fiolen, ja allt bara rusar iväg. En saga i engelskan ska vara klart denna veckan och jag har knappt börjat. Det är inte likt mig men det går så segt. Så är det Dans på idrotten imorgon, då jag inte kan var med. Jag menar, vi har dans typ 1 gång om året, orättvist med sant så är det just den dagen som jag är sjuk, så typiskt. Jag som älskar att dansa, jag vill ju visa var jag går för!
Aja, ska titta på Ugly Betty nu, men vi hörs!
pusshej♥

Kommentarer
Postat av: Frida

hedvig, kan inte vi ses på fredag? :)

puss <3

2009-04-21 @ 20:39:06
URL: http://keishas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0