Jul på Åsa Gård

Hejj!
Igår hade vi julavslutning på skolan, på kbvällen, då hade vi en julmarknad typ i innergården där i skolan!Det var jättemysigt och jättekul. Vi hade tidigare pysslat i skolan då vi hade gjort sjukt fina saker som vi sedan sålde. Det var uppträdande lotteri tipspromenad , pepparkakshusvisning i biblioteket och massa massa mer. Vi började när vi sålde att sälja Silviakaka, jättegoa, jag tror att vi sålde nästan alla (5 plåtar). Vi fick iallafallin jättemycket pengar. Håkan höll ett litet jultal och vi fick mingla runt och säga hej till alla. Pepparkakshusen var som sagt på visning i biblioteket då man fick rösta på det hus man tyckte var finast. Alla visste redan innan vilket som skulle vinna det var inte så svårt att lista ut. Mathildas, sofias och (johans) "Harrods" vann, jag tror att huset hade 142 delar. Det var en värdig vinnare, när håkan (vår rektor) läste upp vem som vann a han bara Sofia och mathilda haha.
Vi hade under skolans gång även haft nyhets X 10 gånger och den som hade flest rätt flest gånger skulle få bli nyhets- Mästare/mästarinna. Andrea i nian blev mästarinna och henrik i min klass blev mästare.
Vi fick också våra första terminsbetyg, Jag fick ganska liksom tråkiga betyg, G i tre ämnen och VG i resten...men jag blev väl nöjd fast jag hade räknas med MVG i två ämnen men det hoppas jag på nästa år:).
Det var en trevlig julmarknad och har nu blivit en tradition på våran nya skola.
Om 45 minuter ska jag åka in till kungsbacka för att sedan åka till Göteborg "Liseberg" Med mammsen. Jag ska köpa alla julklappar idag. Vi ska till liseberg med mamma för att det är ju så juligt på liseberg. Känner inte riktigt att jag fått in julkänslan ännu så...
Nu fick jag reda på nu att min morbror Anders och min gulliga femäriga kusin Ebba också ska dit, jättemysigt ju:). Aja nu ska jag nog göra mig iordning lite, Det blir nog något skoj till mig på kungsmässan eller i Gbg som jag kan visa er senare.
Vi ses, Pusshej♥

Kommentarer
Postat av: natta

okej nu får du verkligen mig att må uselt över mina betyg när du säger att du inte ens e nöjd med dina?!

SERIÖST HEDDAN GE DIIIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dum e du x)

2008-12-19 @ 13:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0