090909...

...ja så lyder nog de flesta rubrikerna på bloggarna idag men som sagt det är alltså den nionde i nionde tjugohundranio. Det är bara en gång i hela ens liv som datumet kommer att vara 090909.

Idag var det skola som vanligt och idag så började vi dagen som alla skoldagar, en halvtimmas tyst läsning, jättemysig start på en skoldag tycker jag, Hanna (vår lärare) tänder ljus och om man tittar upp från boken så slog det mig. Alla i min klass sitter med varsin bok helt insjunkna i en historia, alla lever sig in i olika berättelser, lite fräckt när man tänker på det faktist.

Dagen fortsatte med arbetspass, i vår skola har vi nämligen inga bestämda lektioner utan vi har arbetspass. Varje måndag gör vi upp vår planering i den såkallade kompassboken och efter den följer vi vad vi ska göra så jobbar man med det man behöver på arbetspassen. I början så var det lite svårt att komma in i det men nu när vi börjat nian så har vi fått koll på det, iallafall jag. Jag tycker detta arbetssättet är mycket bätter men det är förstås olika för alla.

Sen hade vi vår andra hörövning i engelska, test inför nationella. Testet igår var jättesvårt tycker jag, de som pratade pratade otydligt och svaren på frågorna var luddiga.
Testet idag var betydligt lättare, fler frågor men mycket lättare.
sen var det bara arbetspass tills det var idrott, då hade vi friidrott (Tre-steg, 100 m och höjdhopp) För ungefär ett år sedan så skulle jag hoppa höjdhopp men då råkade jag hoppa rakt in i stången och sen dess har jag inte riktigt vågat men idag tog jag mig i kragen och testade och jag blev så försvånad när jag klarade, det var svinkul alla skrek YEEEYYY varje gång någon klarade, svinkul var det.
1.05 klarade, jag var foten från att klara 1.10 men det tar jag igen;) Nu har jag blivit av med den rädslan! Vår idrottslärare sa att jag hade väldigt bra teknik på tre-steg, det hör jag faktist ofta när det gäller friidrott, jag måste ju säkra mitt vg;) Japp, det var sista lektionen, GÖTT!
Nu sitter jag hemma vi datorn, har precis fått min telefonräkning(biteriläppensmiley) för så är det, 429 kr. Jag fattar inte hur jag ha kunnat slösa så mycket pengar "Skärpning Hedvig"!
Lyssnar på Katy Perry - Thinking Of You, ni som såg på idol, det var ju hon som var så nervös som började gråta som sjöng den, jag tyckte att hon skulle gått vidare faktist!



Två flätor som Frida Andervik i min klass gjorde på mig innan idrotten, så duktig är hon(a);)

Den här har hon gjort på mig tidigare;)
Vi hörs, pusshej♥

Kommentarer
Postat av: Frida

nikon coolpix p80<3

2009-09-09 @ 18:10:24
URL: http://fridasfoton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0